GÖZYAŞIMDA SAKLISIN AĞLAYAMAM BEN




1980’ li yıllarda Seyhan Girginer’ in yazdığı bu şiir 7+5’ li hece ölçüsü ile kaleme alınmıştır. Seyhan Girginer 1988 yılında bu şiirle “Yılın Söz Yazarı” ödülünü kazanmış ayrıca Trt Müzik Ödülleri Yarışmasında da yılın söz yazarı olarak “Altın Kelebek” ödülüne layık görülmüştür.  Aynı zamanda Zekai TUNCA tarafından bestelenip düzenlemesi yapılan bu şiir Türk Sanat Müsikisi’ nin de klasikleri arasına girmiştir. Başka Zeki Müren, Müzeyyen Senar, Bülent ERSOY, Emel Sayın ve Zekai Tunca olmak üzere birçok usta sanatçı tarafından seslendirilen eser lirik bir aşk şiiri özelliği olma özelliğine sahiptir.


Şair sevgiliyi öyle benimsemiş, kalbinin en derin köşelerine öylesine gizlemiştir ki sevgilinin gözyaşında saklı olduğunu, bu nedenle sevgili gider diye ağlayamadığını, sevgilinin damarlarında akan kanda dolaştığını söyleyip haydi git der. Hangi vicdansız sevgili maşuku böyle bırakıp gidebilir ki? Âşık sevdiğini öyle sevmiştir ki; eğer olur da sevgili giderse gideceği yolların güllerle dolmasını ister. Sevgilinin gideceği yollar bile öyle sıradan yollar değildir. Sevgilinin giderken bile ayaklarına diken batmasın diye gideceği yollar dikensiz güllerle kaplı olsun istenir. Gidecekse bile canı acımasın diye sevgili düşünülür. 


Hece ölçüsü ile yazılması dışında günümüz şiirlerinin kat ve  kat üzerinde bir coşku ve üslupla yazılan bu şiir divan şiiri özelliklerini içerisinde barındırmaktadır. Öyle ki divan şiirde şair daima âşıktır. Maşuk ise aşığa eziyet çektiren, ilgisiz, vefasız bir tiptir. Âşık maşukuna hastalık derecesinde bağlıdır. Kendinden çok onu düşünür, mutlu olmasını ister. Maşuk ise narindir, incedir, kibardır. Gülün bile dikensizine layıktır. Şiirdeki inanılmaz coşku beste de kendisini tüm açıklığı ile izleyiciye gösterir. (Aşağıda sözlerini bulunan bu harika şiirin Müzeyyen Senar tarafından seslendirilmiş halini de mutlaka dinlemenizi tavsiye ederim. Burayı tıklayarak şarkıyı dinleyebilirsiniz)

Gözyaşımda Saklısın, Ağlayamam Ben
 
Gözyaşımda saklısın, ağlayamam ben  Düşeceksin sanırım kirpiklerimden
Damarımda kan olup dolaşıyorken
Beni böyle bırak git, git gidebilirsen

Git mutlu olacaksan, beni düşünme
Sen iyi bak kendine, beni dert etme
Önce beni bir dinle, bir bak hâlime
Beni böyle bırak git, git gidebilirsen

Bir kapanmaz yarayla böyle çaresiz
Belki yine yaşarım sevgisiz, sensiz
Git yolun gülle dolsun, güller dikensiz
Beni böyle bırak git, git gidebilirsen



1 yorum:

  1. Şiirin dışında yazanı ve içeriği hakkında da bilgi vermeniz çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.